HOME
top

Filosofie & uitgangspunten

Mijn overtuiging is dat de kracht van een merk in de mens zit. Elk merk – welk merk dan ook – bestaat dankzij de mensen die het kopen, het gebruiken, het beleven of het afkeuren, maar natuurlijk ook dankzij de mensen die er werken. Allemaal mensen met een eigen mening, een eigen achtergrond, een eigen wil. Zij maken het merk, letterlijk, met hun eigen verhaal.

Positioneren is dan ook bij uitstek géén bedrijfskundige exercitie. Om een merk te positioneren moet je gebruik maken van al die verschillende verhalen die het merk maken. Daar zit de eigen kracht, het eigen karakter, de eigen geschiedenis als het ware in opgesloten. Dat moet je eruit halen! Kijk dus niet in eerste instantie naar hoe de concurrent het aanpakt, maar leer kijken naar wat je zelf al in huis hebt. Daar zit de kracht en de essentie van je merk!

En die kracht is de basis voor álle middelen die je vervolgens maakt. Voor corporate, product of employer branding. Denken én doen!

Hoe? Daar wil ik graag bij helpen!

Joost Schrage

top
TwitterBlogoLinkedinfacebook